Om platsvarumärket
Om platsvarumärket
Ett platsvarumärke är de samlade associationer, värden och tankar som finns kring en plats hos de som bor, verkar eller på annat sätt är berörda av platsen. Att ha detta definierat underlättar när vi ska berätta om vad som är unikt och intressant för just denna plats i syfte att attrahera turister, investerare och nya invånare. Sammanfattningsvis är platsvarumärket ett strategiskt verktyg för att berätta för andra det helsingborgarna redan vet ;). Filmen nedan är en kort introduktion till Helsingborgs platsvarumärke.
Varumärkesberättelse
De som vet, vet. Helsingborg är en av de absolut bästa platserna du kan bo och arbeta på i det här landet. Den långa kustremsan, de korta avstånden och de stora ambitionerna skapar en plats där tradition möter innovation. Det oslagbara läget skapar en närmast unik livskvalitet och stora möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling. Så när du ska välja din nästa destination – för semestern, för karriären eller för livet i stort – välj en med ett bättre läge.